Ласкаво просимо на наш сайт. Курси іноземних мов у Львові

м. Львів
вул. Водогінна, 2, каб. 324​

‎+38 067 865 56 98
empower.lviv@gmail.com

Пн. - Сб. 9.00 - 19.00
Нд. - вихідний

Що краще – знати кілька мов, але погано, або одну – проте досконало? Виявляється, для розвитку нашого мозку вигідніше перший варіант.

Ми вчимо іноземні мови, щоб досягти успіху в кар’єрі, виїхати в іншу країну або просто тому, що нам подобається ця мова, традиції і культура її носіїв. Тим часом вивчення мов несе в собі величезну користь для нашого психічного стану і для розвитку мозку. Цікаво, отож краще володіти кількома мовами не досконало, ніж вивчити одну іноземну досконало.

Якщо ви вивчаєте іноземні мови, ваш мозок росте, причому в самому буквальному сенсі цього слова. Точніше, ростуть його окремі області – гіпокамп і деякі ділянки кори великих півкуль. Дослідники, що опублікували результати вивчення мозку у професійних перекладачів, відзначали зростання обсягу сірої речовини у тих з них, хто протягом як мінімум трьох місяців займався поглибленим вивченням мови – причому чим більше зусиль докладав конкретний учасник дослідження, тим більше помітно було збільшення обсягу сірої речовини * .

* J. Martensson et al. «Growth of language-related brain areas after foreign language learning». NeuroImage, 2012.

Вивчення іноземної мови змушує мозок відкривати для себе достаток звуків, які він раніше не був спроможний виділяти і розмежовувати. Європеєць, який вивчає китайську, з подивом виявляє, що те, що йому здавалося звуком «с», насправді виявляється трьома зовсім іншими звуками. Китаєць, що освоює російська, виявляє, що за багатством зміни інтонації ця мова може дати фору по тональності китайській мові. Людина, яка опановує іноземну мову, вчиться куди краще розпізнавати звуки – і надалі робить більш помітні успіхи в оволодінні музичними інструментами.

* J. Krizman et al. «Subcortical encoding of sound is enhanced in bilinguals and relates to executive function advantages». Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 2012.

Ті, хто володіє кількома мовами, здатні легше перемикатися між завданнями і паралельно вирішувати кілька різних проблем. Крім того, вони швидше і легше пристосовуються до несподіваних змін обставин. Автори дослідження, які встановили цей факт, провели два експерименти. У першому білінгвів і людям, що знають тільки рідну мову, була запропонована серія тестів, за підсумками яких з’ясувалося, що білінгви краще справляються з одночасним виконанням декількох завдань і переходом від завдань одного типу до завдань зовсім іншого, нового.

Другий експеримент був складніше: у ньому тести були запропоновані монолінгвов та білінгвів різних вікових груп. Цілком очікуваним був результат, що молодь краще вирішувала логічні завдання, ніж люди 45-50 років і старше.

* B. Goldet al. «Lifelong Bilingualism Maintains Neural Efficiency for Cognitive Control in Aging». The Journal of Neuroscience, 2013.

Діти, які виросли в багатомовному оточенні, відрізняються набагато кращою пам’яттю, ніж ті, хто з дитинства чув тільки рідну мову. Більш того, як встановили дослідники, це, як правило, означає й те, що вони вірізняються кращими здібностями до читання та іншим подібним навичкам.

Діти-білінгви також краще запам’ятовують послідовність будь-яких предметів і подій – що дозволяє їм утримувати в голові список справ, які потрібно зробити. Різниця проявляється вже в 5-7 років, а зберігається, мабуть, на все життя *.

* J. Morales et al. «Working memory development in monolingual and bilingual children». Journal of Experimental Child Psychology, 2013.

Сподобалось? Поділіться цією можливістю з друзями, хай вони вам скажуть "Дякую!"